Vanliga frågor
Tar ni emot nya patienter?
Ja, vi tar emot nya patienter. För att skriva in dig hos oss är det bara att du ringer oss på 019-10 24 42 eller att du fyller i vårt formulär för att skriva in sig hos oss. Klicka här »
Kan jag skriva in mig hos er utan att boka en tandläkartid?
Ja, det går bra. Du kan skriva under meddelandet i formuläret när du vill komma på ditt första besök.
Hur snabbt kan jag komma på besök hos er?
Vi kan erbjuda dig en tid hos en av våra specialisttandläkare redan inom 14 dagar, med eller utan remiss. Är du i behov av en akut tandläkartid brukar vi kunna ge dig det inom 1-2 dagar.
Hur gör jag vid akuta besvär?
Kontakta oss så försöker vi hjälpa dig så fort som möjligt. Vid akuta besvär när kliniken är stängd ring 1177 så hänvisar de dig vidare.
Byta tandläkare
Hur gör jag om jag vill skriva in mig hos er men är idag inskriven hos en annan tandläkare?
Det går bra att byta ut din nuvarande tandläkare mot någon av våra tandläkare. Antingen ringer du oss direkt på 019- 102 442 eller så fyller du i vårt formulär för att skriva in sig hos oss så hjälper vi dig. Formuläret finns i menyn: ”Inskrivning”.
Betalning
Vad kostar det att gå till tandläkaren?
Det råder fri prissättning inom tandvården. Priserna för de vanligaste behandlingarna hos oss hittar du i vår prislista för tandvård.
Vilka betalningsalternativ finns?
Hos oss kan du betala med betalkort, Visa, & Mastercard (Ej American Express). Vi tar även Swish samt kreditfaktura. Väljer du fakturabetalning måste vi ta en miniupplysning på dig och den måste bli godkänd.
Kan jag dela upp min betalning?
Ja, det går att dela upp din betalning hos oss. Vi måste bara göra en miniupplysning som skall bli godkänd. Efter den är godkänd kan du delbetala ditt besök hos oss.
Kan jag betala via faktura även fast jag har en betalningsanmärkning?
För att kunna betala via faktura måste en miniupplysning göras. Går den inte igenom kan vi inte erbjuda dig att betala med faktura.
Är ni kopplade till försäkringskassan?
Ja, vi är direktkopplade till Försäkringskassan så du kan använda både ditt allmänna tandvårdsbidrag samt ditt högkostnadsskydd hos oss. Du kan läsa mer om det statliga tandvårdsbidraget, välj i menyn eller klicka här »
Övriga frågor
Erbjuder ni tandvård för barn?
Nej. I nuläget tar vi endast emot vuxna patienter.
Varför måste jag visa legitimation?
Vid ditt besök hos oss är det viktigt att du kan legitimera dig för att ingen annan ska kunna använda sig av ditt namn. Det är också viktigt för att det ska bli rätt i din journal.
Kan jag få kallelse via sms?
Ja, vi skickar gärna din kallelse via sms. Du får även en påminnelse skickad till dig via sms två dagar före ditt besök.
.
Vill du boka tid?
Eller har du en fråga?
Ring oss direkt eller fyll i dina uppgifter nedan så återkommer vi till dig så fort som möjligt.
.